Sisällöntuotanto

Älä tee vain muodon vuoksi

Lähtökohtaisesti ketään ei kiinnosta. Mutta silloin kun omaa mediaa toteutetaan intohimolla, vahvasti strategiasta johdettuna ja aidosti yleisön tarpeisiin, siitä tulee hyödyllinen.

Lue lisää
Case: Sosiaalivakuutuksen printti ja verkko digiaikaan

Oman median ytimessä on suunnitelmallinen ja jatkuva sisällöntuotanto, jossa yhdistyvät julkaisijan tavoitteet ja kohderyhmien tarpeet. Sopivassa suhteessa faktaa ja tunteita tarjoavat oman median sisällöt houkuttavat yleisön yritykselle tai organisaatiolle strategisesti tärkeiden asioiden pariin ja luovat samalla merkityksellistä vuorovaikutusta. Hyödyllisimmät tai koskettavimmat oman median sisällöt herättävät keskustelua tai ne jaetaan eteenpäin vastaanottajien omissa verkostoissa. Asiakkaidemme strategisena kumppanina suunnittelemme ja tuotamme kaiken oman median sisällön verkkoon, printtiin ja sosiaaliseen mediaan samassa prosessissa.

Monikanavainen sisällöntuotanto

Vain aidosti monikanavainen pärjää. Muuttuvassa mediakentässä pärjää vain kanavariippumaton oma media, jota hallitaan yhteisessä sisällöntuotantoprosessissa. Monikanavainen julkaiseminen ei kuitenkaan tapahdu nappia painamalla, vaan jokainen sisältö kaipaa mediakohtaista osaamista ja ihmisen kosketusta. Me hallitsemme monikanavaiset sisältöprosessit ja sisältömuotoilijamme käsissä syntyvät niin digitaaliset, painetut kuin liikkuvaa kuvaa hyödyntävät sisällöt kaikkiin kanaviin. Asiakkaidemme aika säästyy muuhun.

Graafinen suunnittelu

Vain mielikuvitus asettaa rajat. Hyvin suunniteltu kuvallinen viestintä on tärkeä osa omaa mediaa, joten siihen kannattaa panostaa. Grafiikkaa voi hyödyntää osana asiakaslehteä, interaktiivisena verkkosivuilla tai animoituna videolla. Graafinen suunnittelu on vahvuutemme, on kyse painotuotteiden suunnittelusta, motion-grafiikan tekemisestä videoon tai datan visualisoinnista. Innostumme yhtä lailla täysin uuden median konseptoinnista kuin vanhan julkaisun tai alustan uudistamisesta.

Liikkuva kuva

Video vetoaa tunteisiin. Liikkuva kuva toimii silloin, kun pelkkä tekstin ja kuvan yhdistelmä ei riitä. Samalla se on raaka väline: huono erottuu hyvästä heti. Videon vahvuus on sen vaikutus katsojan tunteisiin. Videolla voi opastaa, naurattaa, kannustaa, itkettää tai ravistella. Me suunnittelemme ja tuotamme katsojan koukuttavat liikkuvan kuvan ratkaisut pienistä, taktisista online-videoista suuriin, tarinallisiin kokonaisuuksiin.

Webcast

Aina ei ole pakko päästä paikan päälle. Webcast mahdollistaa tapahtumaan osallistumisen paikasta riippumatta suoraa lähetystä seuraten  tai myöhemmin jälkitallenteena. Katsojia voidaan osallistaa monin eri tavoin ja heille voidaan jakaa samat materiaalit kuin paikan päällä. Vain kahvit pitää keittää itse. Meiltä saat koko toteutuksen tekemisen suunnittelusta luotettavaan, asiakaskohtaisesti räätälöityyn toteutukseen – pätkimättä.

Verkkopalvelut

kanavariippumattomat mediaratkaisut tarvitsevat hyvän kodin. Tuloksellisen verkkomedian rakentaminen vaatii omanlaistaan ammattitaitoa. Käyttäjien mediatottumukset, jakelukanavat, hakukoneet sekä sisältöjen pariin tuovat laitteet kehittyvät jatkuvasti. Siksi verkkomedian kehitystyö on jatkuva prosessi, joka toimii saumattomassa yhteistyössä analytiikan ja koko konseptin kehityksen kanssa. Meidän avullamme saat sisällöistäsi kaiken irti ja hyödyt niistä vielä pitkään.

  • Risto Laine
  • myyntijohtaja
  • risto.laine@otava.fi